Виховна робота

Благодійна акція до Дня Святого Миколая

Захарченко Надія


4 КЛАС ПРОТИ НАСИЛЛЯ!



26 листопада - день пам яті жертв Голодомору 1932-1933 р













Твій друг - дорожній рух

(в рамках Місячника безпеки життєдіяльності)
















Захід до Дня толерантності





9 листопада - День української писемності та мови пройшов у вигляді квесту"Стежками рідної мови"








День захисника України - свято,що відзначається і Україні 14 жовтня у день святої Покрови Пресвятої Богородиці водночас з Днем Українського козацтва .Це свято також іноді за звичкою називають Днем захисника Вітчизни.



















 
4 жовтня - День працівника освіти
Шановні вчителі прийміть подарунок від 4 класу




Чудова пора – літо! Тут і захоплюючі подорожі з рідними, і веселі ігри з друзями в таборах відпочинку. А ще – цікаві пригоди під час прогулянки або риболовлі, несподівані зустрічі. Відпочинок влітку завжди йде на користь, якщо не трапляється надзвичайних пригод. І всюди на відпочиваючих, за їхню необережність, чатує небезпека. Як не прикро, але саме під час літнього сезону у нещасних випадках гине велика кількість дітей і дорослих. Щоб відпочинок не приніс нам небажаних проблем ми маємо подбати про свою безпеку, причому заздалегідь.



26.05.2020р.
Онлайн - екскурсія "Національний художній музей України"




18 травня - День пам яті  жертв геноциду кримськотатарського народу.


  


17 травня - День пам'яті жертв політичних репресій







11 жовтня діти 3 класу відзначали день українського козацтва,день захисника України!!!
Учні ознайомилися з періодом козаччини та особливістю свята Покрови.
Під час виховної години діти з задоволенням складали пазли,відгадували загадки.
В кінці заняття було проведено бліц - опитування!












Тема уроку:Добро починається з тебе ”.

Мета уроку: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; розвивати в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках; вчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги; розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості на прикладах вчинків героїв творів В.О.Сухомлинського.

                                                   Хід уроку
1.Розминка.
Дзвоник всім нам дав наказ .
До роботи швидше в клас.
Біля парти станьте чемно –
Щоб пройшов він недаремно.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Мотивація діяльності учнів
  Буква “де” звелась на ноги
І прибігла вже до школи.
- Гей, гукнула буква “де”,-
Хто до мене приведе
Букви лагідні і милі,
Щоб я слово утворила?
Покотилась буква “о”,
Притулилась – вийшло ДО,
Далі “бе”, а потім РО.
Вийшло слово в нас – ДОБРО.
- Сьогодні  ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро.
Сьогодні на занятті ми будемо:
·                     дізнаватись нове і ділитись інформацією;
·                     працюватимемо в парах та в групах;
·                     виконаємо самостійну роботу;
·                     вчитимемося   висловлювати свою думку, дискутувати, робити висновки;
·                     отримаємо задоволення від заняття.
Послухайте легенду. Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї Ангела-охоронця. Уві сні Ангел цілує немовлятко тричі: в чоло – аби було розумне, в личко – щоб стало красивим і в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Закрийте очі і замисліться над цим. У мене є доброта – візьміть її; у мене є любов, її частинку я віддаю вам, а частинку доброти я хочу, щоб ви взяли від сьогоднішнього уроку.
-   Розшифруйте шифрограму і визначте тему сьогоднішнього уроку.
Кеерееаеесеаеелееюеедеиенееи- еїееїе  деобереоетееае .( закресліть букву « Е» і прочитаєте тему уроку). Вчитель прикріплює на дошці сонечко з промінчиками, на якому написана тема уроку « Краса людини – її доброта».
Я намагатимусь на уроці переконати вас у тому, що людина має бути доброю. Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам’ять залишити по собі. Про це гарно сказано у вірші Любові Забашти, які ми візьмемо девізом нашого уроку:
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Хай оживає істина стара:
           Людина починається з добра.
-                     Яку роботу виконує доброта?(Доброта – творить чудеса). У чому полягає стара істина? До чого закликає Любов Забашта?  Що ви відчували, коли вам робили добро?
-                     У чому призначення людини? (Людина прийшла у цей світ для того, щоб робити добро. Людина – творець добра. Доброта – це світло у нашому житті). Добрий, сердечний, щирий, добродушний, люб’язний. Милосердя, порядність, чутливість, доброта, чуйність, співпереживання, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – це найкращі риси українських людей. Сьогодні ми поговоримо про те, чому треба творити добро і через які справи ми можемо нести його людям.
3. Стратегія  «Мікрофон»
- А що ж таке добро? Що означає бути добрим? (відповіді дітей)
 Бути привітним, людям радіти
 Кажуть в народі:  «Бажати добра»
 В радості й горі хліб розділити -
 Ціла наука для нас, дітвора
4. Робота над значенням слів
Доброта – це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє ставлення до людей. Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до когось, прекрасний прояв людського характеру. Людяність – моральна якість, яка характеризується повагою до людей, співчуттям і добротою до них.
Зло – те, що комусь завдає болю, викликає страждання, поняття протилежне добру.
– Діти, а що ж таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому необхідна допомога і яка саме)
– Як навчитися бути добрими? (Дотримуватись простих правил)
5.Осмислення.
5.1.Мозковий штурм:
-                     Що таке доброта? З чим її можна порівняти?
-                     Скільки променів у сонечка, стільки і компонентів має доброта.
5.2.Асоціативний кущ.
Вчитель узагальнює  відповіді учнів і навкруг сонечка прикріплює смужки із словами.




ласка

чуйність

співчуття

щирість

тепло
 




надійність

турбота

посмішка

повага

добродушність

доброзичливість

взаємодопомога


 
-         Кого із своїх друзів ви можете назвати доброю людиною. Чому?
-                     Чи можете себе ви так назвати? Чому?
-                     Що хочете в собі змінити, щоб бути добрим?
-                     Що для цього слід зробити?
-                     Що таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому потрібна допомога і яка саме, вміння допомагати хоча б чимось людям).
5.3.Гра „ Мої добрі справи”.
Про добро можна багато і красиво говорити, але жодної користі це не принесе, якщо добрі слова не втілюватимуться у життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Учням роздаються картки у формі сердець, на яких вони записують свої добрі справи. Зачитують і картки вивішуються на дошці.
-                     Чому слово „ добро” написане у сердечку. Чи можна сказати, що добро живе у серці людини? Чому добро потрібне людям?
-                     Будьте завжди чуйними, милосердними, добрими. Припустившись помилки, проявивши грубість, попросіть вибачення. Дуже хочеться, діти, щоб ви не були байдужими. В Україні проживає 2 мільйони самотніх людей, близько 200 тисяч у будинках-інтернатах. А скільки самотніх людей проживає серед нас, на нашій вулиці, в нашому будинку. Не забувайте про них. Милосердя і доброта – це два крила, на яких тримається світ.
Гра «Якщо ти добра людина, то  повинен…»
Умова гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, то плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
1.     Допомагати мамі мити посуд.
2.     Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
3.     Не вмиватися.
4.     Берегти рідну природу та охороняти її.
5.     Шанувати працю інших людей.
6.     Галасувати, коли хтось відпочиває.
7.     Бути вихованим, стриманим.
8.     Обманювати, хвалитися.
9.     Насміхатися з чужого горя.
10.              Добре вчитися, багато читати.
11.              Не слухати батьків.
12.              Допомагати друзям у біді.
13.              Ділитися тим, що в тебе є.
14.              Ображати інших.
15.              Захищати слабкого.
16.              Любити своїх батьків.
5.4.Гра „ Продовжте  речення”.
Бути добрим – означає ….
Якби хтось у класі не мав ручки, то я б ….
Доброзичлива людина та, яка …..
Фізхвилинка.
Гра «Кошенятко»
Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно, сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його й говорить добрі слова.


Уявіть, що від вашого теплого подиху у ваших долонях з’явилась маленька доброта. Вона зростає і стає, як квіточка на чарівній галявині, і всі, хто її торкнулися, стають добрими.( Діти обмінюються сердечками).
-                     Якого кольору може бути доброта? Яка вона на дотик?
-                     Як вона звучить? (Добрі слова, як різнокольорові кульки. Це завжди свято. Вони схожі на красу, на квіти, на сонечко. Це тепло і ласка. Це найкраща у світі музика, від якої стають спокійними і сильними. Давайте подаруємо один одному посмішку і від неї станемо ще добрішими).
-                     Людина – творець добра.  З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті, про це свідчить і кількість прислів’їв про добро. Щоб прочитати деякі з них, вам потрібно буде попрацювати в парах і відновити їх.
Завдання:
-                     Перед вами на партах картки для роботи в парах. Візьміть їх і з’єднайте стрілочками частини прислів’їв.
Усе добре переймай,                                               як сонечко в небі.
Добре серце,                                                            ніж гарно говорити.
Не шукай красоти,                                                  а зла уникай.
Краще добро робити,                                             що собі не мило.
Не роби комусь того,                                              а шукай доброти.
Самоперевірка:
·                     Прочитайте прислів’я, яке найбільше сподобалось і спробуйте пояснити як ви його розумієте.
Гра «З'єднай у пари». Робота в парах
-         Зараз пограємо в гру «З'єднай  у пари». З’єднайте  слова з поняттями «добро» та «зло».
Любов                                                                          Працьовитість
Доброта                                                                        Жадібність
Лінь                                              Добро                      Байдужість
Милосердя                                                                    Шляхетність  
Заздрість                                                                       Хвалькуватість
Справедливість                                                            Цілеспрямованість
Ненависть                                    Зло                           Хитрість
Мужність                                                                      Брехливість
Зарозумілість                                                                Пихатість
Співчуття                                                                      Совість
Мудрість                                                                        Чуйність
-         Добро – це щастя для всіх людей. Зло, як відомо, довго не забувається і продовжує зло. Не давайте можливості злу перебороти добро. Щоб люди вас поважали, приязно  ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди  дотримуйтеся золотого правила вихованості: «Стався до людей так, як би хотів, щоб люди ставилися до тебе».
5.5.Казкотерапія.
Яке слово протилежне до слова добро за значенням?
Добро – зло (обман, брехня, лінь, жорстокість, злість…)
З добрим поживеш – добре й переймеш, а з лихим зійдешся – й свого позбудешся. Отож, пам’ятайте всі: з ким поведешся, того й наберешся, бо лихий добро псує. Тому вчіться творити добро і дружити з добрими людьми.
Одного разу двоє учнів нашого класу потрапили у місто „ Зло” і стали вони злими. Почали вони битися, злитися на батьків, все ламати. Як ви думаєте, яке життя у них настало? (Погане, бо злим важко живеться у світі.)
    Істинне чи хибне судження:
Добра людина  - це та, яка
-                     не поважає інших;
-                     чуйно ставиться до всього живого;
-                     любить природу;
-                     допомагає іншим;
-                     бере участь у добрих справах;
-                     байдужа;   
-                     обманює інших.
-                     Кожна людина має право на таке почуття, як злість, але ніхто немає права ображати, бити і глузувати з інших. Про це записано в Декларації прав людини. Про це ви прочитаєте вдома в оповіданні.
Вправа «Мозковий штурм».  Складання правил доброти .
Правила доброти:
1. Стався до людей так, як хочеш щоб вони ставилися до тебе.
2. Допомагай слабким, маленьким, старим, хворим.
3. Не будь жадібним.
4. Вибачай іншим їх помилки.
5. Ніколи не заздри.
6. Жалій інших, а не себе.
7. Шануй працю інших людей.
8. Бережи природу та охороняй її.
9. Поважай старших людей.
10. Люби своїх батьків. 

5.6.Підсумкова бесіда.
Вчитель : «Сьогодні, прощаючись один з одним, ми поділимося краплиною своєї доброти». Діти складають долоні, дмухають на них і передають один одному «краплинку» своєї доброти.


Виховна  година « Козацькому роду  нема переводу»

Мета: Ознайомити учнів з періодом козаччини та особливістю свята Покрови; виховувати у дітей шанобливе ставлення до запорізьких козаків і спонукати до наслідування їх кращих рис (добродушності, безкорисності, товариськості, героїзму та патріотизму до рідного краю)

      
14 ЖОВТНЯ в Україні свято – День захисника Вітчизни. В цей день ми згадуємо героїв нашого славного минулого. Боротьбі за незалежність нашої держави ми зобов`язані насамперед українському козацтву. На свято Покрови Пресвятої Богородиці традиційно святкується День українського козацтва.
Козацтво України вважало своєю покровителькою і заступницею Покрову пресвятої Богородиці. Тому на Запоріжжі була збудована церква Святої Покрови. І куди б не заносила доля козаків, завжди з ними був образ Пресвятої Покрови. Ця ікона супроводжувала і оберігала їх у далекій дорозі.
Покрова  була заступницею козаків далеких походах, її зображення завжди було на хрестах, які носили козаки. Священною для кожного козака на Січі була Покровська церква, від порога якої січовики вирушали на захист рідної землі і куди з подякою за порятунок поверталися після походів.

Вчитель Зверніть увагу на акровірш.
Що таке акровірш?
(Акровірш  - це поетичний твір, у якому початкові літери кожного віршованого рядка, прочитувані зверху вниз, розкодовують слово чи фразу)
Коли  країна твоя в біді,
Обов’язок свій згадай!
За рідну землю та рідний край,
А разом з ними і за народ
Крой і волю захищай!
То хто ж вони – козаки? З цим поняттям ви зустрічалися на уроках української літератури та історії України в переказах та легендах.
Давайте назвемо характерні риси, властиві козакам
«Асоціативний кущ»
 


            
           КОЗАК
 




А хто знає, як називається той, хто любить свою Батьківщину і готовий служити своїй країні?  А тепер відгадайте ключове слово, воно є основою  для єдності нашої держави.

 «Склади слово»
ТАПРІОТ
Хто такий патріот?
Тлумачення слова патріотизм
(Патріотизм – любов до Батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам)
Я впевнена, що ви всі патріоти нашої Батьківщини.
В історичному минулому українського народу було таке неповторне явище, як Запорізька Січ. Там козаки жили постійно; вчилися військової справи, готувалися до воєнних походів. Усі козаки мали рівні права, називалися товаришами. Всі брали участь у загальній січовій раді, яка вирішувала найважливіші справи. Воля – те, чим найбільше приваблювало Запорожжя. У козаки йшли за покликом серця.
У народних піснях і легендах отак поетично визначалися родичі запорожця: Великий Луг – батько, Січ – мати, шабля – дружина, кінь – вірний товариш. Все його життя пов’язувалося з атрибутами козацької вольниці. У запорожців понад усе цінувалися сміливість та допомога товаришам.
Вікторина «З історії козацтва»
1.Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)
2.Як називаються козацькі хати? (Курені)
3. Яку зачіску носили козаки? (Оселедець)
4. Що їли козаки? (Галушки, вареники, мед, печену рибу...)
5.Кого вважали козаки батьком, матір'ю, дружиною та това¬ришем? (Батько —
степ, мати — Січ, дружина — шабля, товариш — кінь.)
6.Найважливіша ознака влади в козацькому війську. (Булава і бунчук)
7.Що означає для козака слово «чайка»? (Човен.)
8.Найвідоміший козацький танок. (Гопак.)
9.Де розташовувались козацькі табори? (Запорозька Січ.)
10.Народний співець, оспівувач подвигів козаків. (Кобзар.)
11.Голова козацького уряду. (Гетьман.)
12.Про яку деталь козацького вбрання казали: «широкі, як чорне море»?
(Шаровари.)
14.Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам.)
15.Автор першої української конституції. (Пилип Орлик.)
16.Яке церковне свято козаки вважають своїм і коли воно
відзначається? (Покрова, 14 жовтня.)



Виховна година до Дня Соборності України
«Єднання заради Незалежності»

Мета: познайомити учнів з історією Дня соборності України; прищеплювати повагу до минулого Батьківщини; виховувати національну свідомість та почуття гідності бути громадянином України, любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
1) Привітання
2) Хвилинка психологічного налаштування на роботу.
Слово вчителя.
Діти, поверніться один до одного, посміхніться, уявно візьміть свої посмішки в долоні і обережно обміняйтесь ними. Отож, з посмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішнє заняття. Сподіваюсь, що гарні посмішки на ваших обличчях будуть супроводжувати вас до кінця нашого спілкування.
II. Основна частина
1. Вчитель
Вірш
Тобі, найкращая перлино
Моїх розбуджених надій,
Тобі, що звешся Україна
І в цей життєвий буревій,
Тобі, що постаті козачі
Для нас змальовуєш щодня,
Я шлю привіт й бажаю вдачі
У сяйві радісного дня.
(Б. Цибульский)

Бесіда
- Діти, чи сподобався вам вірш? (Так, сподобалась)
- Про що йшлося у ньому? ( Про нашу Батьківщину)
- Як ви гадаєте, чому сьогоднішнє заняття ми розпочали такою чудовою піснею? (Тому що будемо говорити про нашу соборну незалежну Україну, її історію)
2. Звучить Гімн України
3. Повідомлення теми та мети уроку
Слово вчителя.
Сьогодні ми будемо вести розмову про нашу неньку Україну. Сподіваюсь, що ви відчуєте свою належність до рідної землі, народу, мови, історії та будете горді за свою Батьківщину.
4. Робота над темою уроку
Слово вчителя
Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати – Батьківщина. В кожного одна Вітчизна і кожен має любити її.
- Діти, а що для вас є Україна? (Це наша земля, рідний край, родина, дорога до школи, наша вулиця, місто, зелені ліси і долини, степи і гори, все, що рідне і близьке нам)
Україна! Скільки глибини у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес.
Складною і бурхливою була доля України. Топталися по ній орди чужинців, ворожі пазурі роздирали її тіло. Але Україна вистояла і сьогодні є єдиною, соборною і незалежною.
Щороку 22 січня український народ із вдячністю згадує тих героїв, які намагалися відродити незалежну соборну українську державу. 
 - А чи знаєте ви, що означає слово соборна? (Об’єднана, згуртована, нероздільна)

Соборність включає у себе єдність і згуртованість. Це слово означає, об’єднання в одне державне ціле всіх земель, які заселяє конкретна нація на суцільній території.
У розмаї жовто – синіх знамен 22 січня 1990 року наші сучасники поєднали живим ланцюгом злуки Схід і Захід України.
5. Поетична хвилинка
1.Учениця
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер і трави і води.
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
2.Учень:
Яка ж вона довга в століття, у цілі віки,
Година негоди, що люд український гнітила.
Із сивої пам’яті сміло ідуть козаки,
А шаблі — мов блискавка, сині жупани — мов крила.
3.Учень:
Пам’ятаймо, чиї ми сини,
Коли будні на серці чи свято,
Знову бачиться з давнини
Україна — зажурена мати.
І зруйнована бачиться Січ,
Де мій пращур лежить серед поля,
А йому похилилась до віч
Україна, немов Тополя.
4.Учениця:
 Сину, сину... А він мовчить...
Сину, сину, скажи що-небудь...
Жовте листя на вітах тремтить,
І летять журавлі у небо.
5.Учениця:
Затуляли чужинці в обіймах наш рот,
І перевертні кривдили зраджену мову,
Вилив душу в пісні український народ,
І живе мій народ у співучому слові.
6. Доповни прислів’я
Добре тому, хто… ( в своєму домі)
За рідний край… (життя віддай)
Всюди добре, а… ( вдома найкраще)
Кожному мила… (рідна сторона)
Батьківщина-мати - … (умій за неї постояти)
Людина без Вітчизни, як… (соловей без пісні)
Без верби й калини… (нема України)
7.Вікторина
1.Назвіть один із найдавніших знаків ,який є гербом України? (Тризуб)
2.Коли було прийнято постанову про Державний прапор України і якого він кольору? (28 січня 1992р., жовто – блакитний)
3.Як називається Гімн України? («Ще не вмерла Україна»)
4.Хто є автором слів Гімну України? ( Павло Чубинський)
5.Назвіть композитора,який вірш П.Чубинського поклав на музику, і цей твір невдовзі став гімном. ( Михайло Вербицький)
II. Підсумок уроку
Бесіда.
- Про що йшлося на занятті? (Про соборну незалежну Україну)
- Що вас зацікавило найбільше?
- Які висновки зробили ви для себе?
- Чи справдились ваші очікування?
Заключне слово вчителя.
Україна – наш спільний дім. Тож маємо всі дбати, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода.
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, майбутніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі та людяні. Тому пам’ятайте про головне – будуйте храм своєї душі, формуйте себе як Людину.




"Коли чогось сильно захочеш, весь Всесвіт буде сприяти тому, щоб бажання твоє збулося"

  30 січня 2020 року учні 3 класу спробували намалювати свої мрії!











"Мандрівка океаном книг"
23 січня учні 3 класу завітали до медіатеки на урок позакласного читання "Я хочу все на світі знати"
Книга - це єдина машина часу, за допомогою якої можна здійснювати цікаві подорожі. Читачі поринули в океан добрих, розумних книг, які є помічниками в навчанні. 
Книги - всезнайки: довідники, словники, енциклопедії, розкривали дітлахам свої таємниці та згодом читачі могли вже орієнтуватися, яка ж книжка стане в нагоді підготовки  до навчання. Було і практичне завдання: знайти цікавинку і прочитавши її, розповісти однокласникам. 
  Час подорожі промайнув швидко. Мета зустрічі досягнута -   бажання стати активними читачами і разом з книгою пізнавати світ.
30 вересня діти 3 класу відвідали медіатеку!Свято бібліотек)

День здоров я)3 клас)В здоровому тілі- здоровий дух)





































Немає коментарів:

Дописати коментар